Welkom bij Enerchia!

Geen producten

Al onze producten zijn biologisch en SKAL gecertificeerd.

Lijnzaad is jarenlang een populair supplement geweest omdat het veel vezels en een hoog gehalte aan omega 3 vetzuren bevat. ( alfa-linoleenzuur ). Chiazaadjes blijken nog meer vezels en meer omega3’s in zich te hebben. Chiazaadjes bevatten 30 % meer vezels dan lijnzaad en 30 % meer omega-3 (ALA) met een gunstige omega3 /omega 6 verhouding.

Chiazaadjes hebben nog meer voordelen ten opzicht van lijnzaad. Chiazaadjes zijn direct te verteren wanneer ze ingenomen worden terwijl lijnzaad een hele dikke schil heeft  die niet door ons lichaam  verteerd kan worden. Deze zaadjes moeten eerst gemalen worden om de omega 3 ‘s beschikbaar te maken voor opname. Lijnzaad heeft een sterke nootachtige smaak en is erg vet waar niet iedereen van houdt. Chiazaadjes hebben een neutrale smaak en zijn makkelijk te verwerken in elk recept.

Verschil chiazaad Verschil lijnzaad
Chiazaad VOORDEEL Lijnzaad
Omega-3s: 228.7 mg/gram Verschil vinkje   Omega-3s: 175.5 mg/gram
Vezels: 350.0 mg/gram Verschil vinkje   Vezels: 259.2 mg/gram
Chiazaadjes zijn makkelijk te verteren. Ze hebben een dun schilletje wat makkelijk water opneemt en is daardoor goed door het lichaam te verteren is. Ze hoeven dus niet gemalen te worden om te zorgen dat alle omega3's worden opgenomen. Verschil vinkje   Lijnzaadjes hebben een dikke schil die niet verteerd kan worden. Als je de zaadjes niet maalt worden de omega 3's niet opgenomen door je lichaam.
Chiazaadjes hebben een neutrale smaak zodat ze aan elk recept kunnen worden toegevoegd zonder de smaak te veranderen. Verschil vinkje   Lijnzaad heeft een sterke nootachtige smaak met bittere nasmaak wat invloed heeft op de smaak van een recept.
Chiazaadjes zijn droog en makkelijk te verwerken. Verschil vinkje   Lijnzaadjes zijn olieachtig en geven een vette nasmaak